يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه قم گفت: امت اسلام و فلسطینی‌ها بدانند که راه پیروزی از سازش و گفت‌وگوهای ذلیلانه در برابر دشمنان نمی‌گذرد و راه پیروزی وحدت و ایستادگی در برابر دشمنان است.

به گزارش میبد آدینه ، آیت‎الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به مباحث حکیمانه رهبر انقلاب در ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران گفت: رهبر معظم انقلاب در این کنفرانس که با حضور 80 کشور جهان برگزار شد و مواضع محور مقاومت را به شکلی دقیق و عمیق بیان کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این بیانات به اهمیت وحدت جهان اسلام و صفوف مقابله با دشمن صهیونیستی و همچنین مشکلات حقیقی و راه برون رفت از این مشکلات اشاره کردند؛ این مسیر باید با صفوف و اتحاد و ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام حاصل شود.

عضو شورای عالی حوزه خطاب به امت اسلامی و فلسطینیان گفت: آنها باید بدانند که راه پیروزی آنها با مقاومت است نه سازش و مذاکرات تحقیر کننده‎ای که چیزی جز حقارت در پی ندارد.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت دولتمردان به مساله معیشت عمومی گفت: قوای سه گانه تلاش پیگیری برای حل مشکلات مردم داشته‎اند، ولی این مساله کافی نیست.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: پیگیری اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فقر و فساد و حقوق‎های نجومی و.... در پایان سال اقدام عمل در این زمینه بسیار مهم و ضروری است؛ خوشبختانه در قم، مسئولان ادارات کل هر هفته به گزارش فعالیت‎ها می‎پردازند که این مساله نیز جای تقدیر دارد، ولی در کل باید تلاشی فراگیر برای حل مشکلات مردم داشت.

وی عنوان کرد: امروز مردم خوزستان در وضع بدی به سر می‎برند که باید با عزمی جدی و همتی بلند این مشکلات حل شود؛ مسئولان باید تلاشی فراگیر و برنامه ریزی بهتری در این زمینه داشته باشند.

امام جمعه قم با اشاره به مساله آموزش و پرورش نیز گفت: مقوله تربیت در حوزه و دانشگاه و آموزش عالی و آموزش و پرورش باید به شکل جدی پیگیری شود؛ باید در زمینه اعتلا و توانمندی و توسعه عرصه‎های اجتماعی و سیاسی کشور تلاش شود که رسیدن به این شاخص‎ها نیازمند فراگیر کردن مساله آموزش است.

وی اظهارکرد: یکی از مسایلی که باید در آموزش و پرورش به شکل جدی به آن پرداخت، اخلاقی و تربیتی است؛ جایگاه تربیت به معنای دقیق آن نیازمند نگاه عالی اخلاقی در زمینه تربیتی و آموزشی است.

آیت‎الله اعرافی گفت: سرمایه گذاری در عرصه ‏های اخلاقی و تربیتی کافی نیست و به همین دلیل باید نگاه ما به این مقوله جامع تر و قوی‏تر باشد؛ در این مسیر باید نگاه جدی به آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی با اشاره به مسایل مطروحه در خصوص سند آموزش و پرورش و یونسکو 2030 عنوان کرد: در این خصوص وزیر آموزش و پرورش نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیحاتی ارایه کرد، ولی آنچه مورد تاکید مسئولان نظام است تکیه بر سند آموزش و پرورش و ملاک بودن این سند در طرح‎های آموزشی است.

مدیر حوزه های علمیه در خطبه اول با اشاره به بیانات امام علی(ع) در خصوص حضرت زهرا(س) گفت: حضرت علی(ع) بیاناتی در خصوص حضرت زهرا(س) دارند که به خوبی بیانگر جایگاه و شان این بزرگان دین است.

امام جمعه قم اظهارکرد: اگر بخواهیم بهترین الگوی زیست خانوادگی در اسلام را بیان کنیم باید به زندگی زیبای این معصوم(ع) اشاره کنیم؛ حضرت امام علی(ع) بیان کردند، زمانی من به حضرت زهرا(س) نگاه می کردم تمام غم های دنیا از دلم بیرون می رفت.

وی گفت: چه نیکو است که یک خانواده با چنین فضای الهی و روح  بخشی مواجه باشد که زن و مرد دردهای یک دیگر را از دل بزدایند؛ حضرت زهرا(س) نیز همیشه بهترین و زیباترین و نورانی ترین مسایل را در خصوص حضرت علی(ع) بیان کردند؛ اینکه فرمودند، من در سختی و راحتی در کنار شما هستم و در هر وضعیتی در کنار شما خواهیم بود.

آیت الله اعرافی اظهارکرد:صداقت و پراسایی و همراهی حضرت زهرا(س) با حضرت علی(ع) در همه مراحل این زندگی را قوام بخشید؛ ولی مهمتر از همه این مسایل، سربازی حضرت زهرا(س) در مسیر ولایت بود که تا آخر عمر این مسیر را ادامه داد.

وی در ادامه به بیان فرازهایی از جملات الهی و زیبای امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) پرداخت.

تبلیغات

Template Design:Dima Group