يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ

امام جمعه موقت میبد:

این تنفیذ یکی از اختیارات رهبری معظم در چارچوب قانون و از اساسی ترین مراسم ها و نوعی میثاق و تعهد است تا رئیس جمهور ، مواضع و جهیت گیری ها و برنامه های خود را با محوریت منویات و هدایت های راهبردی رهبری معظم تنظیم کند.

به گزارش میبد آدینه ، امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط رهبر معظم انقلاب به حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت : طبق بند 9 اصل 110 قانون اساسی جمهوری اسلامی با امضاء رهبر معظم انقلاب ، مقام اجرایی ریاست جمهوری کشور که مقام دوم بعد از رهبری معظم هست برای 4 سال دیگر رسما اعتبار و مشروعیت پیدا کرد.
حجت الاسلام محمد اعرافی با بیان اینکه این تنفیذ تنها یک مراسم تشریفاتی نیست افزود : این تنفیذ یکی از اختیارات رهبری معظم در چارچوب قانون و از اساسی ترین مراسم ها و نوعی میثاق و تعهد است تا رئیس جمهور مواضع ، جهیت گیری ها و برنامه های خود را با محوریت منویات و هدایت های راهبردی رهبری معظم تنظیم کند.
خطیب جمعه موقت میبد این دوره 4 ساله را آزمونی سخت برای رئیس جمهور خواند و تصریح کرد : مقام دوم کشور در این دوره 4 ساله باید با رسیدگی به امور مردم و پابرهنه گان و رفع بیکاری و ایجاد اشتغال و مهار گرانی و تورم با تدبیر درست ، مشکلات کشور را حل و از این آزمون بزرگ روسفید بیرون بیاید .
* ترامپ بی تجربه با امضای مادر تحریم ها علیه ایران به دنبال سقوط نظام است
 وی با اظهار تاسف از امضاء تحریم های جدید از سوی مجلس نمایندگان و سنای آمریکا علیه کشورمان گفت : امضای این تحریم ها از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری بی تجربه امریکا که مادر تحریم ها نامیده می شود هدفی جز سقوط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ندارد .
حجت الاسلام اعرافی خاطرنشان کرد : آنها در واقع با ابزار تحریم و نشانه گرفتن عوامل اقتدار نظام بعنوان نمونه سپاه و بسیج و ضربه زدن به اینها می خواهند نظام و کشور ما را تضعیف و از بین ببرند .
خطیب جمعه موقت میبد ارتقاء روحیه امید در جامعه از سوی رسانه ها و حمایت از مراکز اقتدارنظام ، موضع گیری فعال همه مسئولین و گروهها نسبت به ارتقاء انسجام ، اتحاد ملی و تقویت سازوکارهای اجرای تحقق اقتصاد مقاومتی را سه راهکار مهم برای مقابله با این تحریم ها برشمرد و افزود : تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور پیاده نمودن اقتصاد مقاومتی و اتخاذ مواضع روشن و انقلابی در مقابل استکبار یعنی اعتماد نکردن به دشمن است .
* برجام نقض شده است
وی خاطرنشان کرد : یادمان نمی رود هنگامی که مذاکره بین گروه 5 بعلاوه یک انجام شد بارها رهبر معظم انقلاب گوشزد کردند که این مذاکره  در بحث هسته ای برای اتمام حجت با دشمن است .
امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه امروز چیزی که هیئت نظارت بر برجام خبر می دهد نقض برجام از سوی سردمداران امریکاست تصریح کرد : هر جا که به منویات رهبری عمل نکردیم ضرر کردیم بنابراین پس باید برای حل مساله رکود و بیکاری و مهار تورم و گرانی باید به تولید داخل و  اقتصاد مقاومتی توجه کنیم .
حجت الاسلام اعرافی اظهار داشت : دولت دوازدهم باید با حمایت مردم به وعده های که داده عمل و بتواند به بحث اقتصاد مقاومتی سروسامان و آنهایی که زیر این رکود کمرشان خورد شده است کمک کند.
* پرتاب ماهواره بر سیمرغ نقطه عطفی در پیشرفت زیرساختهای علمی کشور  
خطیب جمعه موقت میبد پرتاب ماهواره بر سیمرغ از سوی یکی از مراکز فضایی کشور ، مایه غرور و افتخار  خواند و افزود : ایران اسلامی جایگاه هشتم دنیا را در تولید و پرتاب ماهواره داراست و این پرتاب نقطه عطفی برای پیشرفت های علمی و زیرساخت های مهم کشور محسوب می شود .
وی تاکید کرد : ما به دنیای استکبار اعلام می کنیم به مبارزه خود با استکبار تا پیروزی نهایی ادامه خواهیم داد .
مناسبت ها :
حجت الاسلام اعرافی میلاد باسعادت علی بن موسی الرضا (ع) را به پیشگاه حضرت ولی عصر و تمام شیعیان جهان و نمازگزارن جمعه تبریک گفت .
* سه عامل اصلی شکست مشروطه
امام جمعه موقت میبد با گرامی داشت سالروز نهضت مشروطه گفت : چیزی که بنای اصلی علمای آن زمان بود ؛ ریشه کن شدن ظلم و ستم و استبداد بود ما بی بصیرتی عده ای مخصوصا خواص ، بی تجربه گی ملت و رهبران نضت و بی اعتمادی و عدم حمایت مردم موجب شکست مشروطیت در آن زمان شد .
وی با بیان اینکه ما در تاریخ ایران سه مقطع مهم تغییر بنیادین در کشور داشته ایم یادآور شد : نخستین مقطع ، نهضت مشروطیت بود که به سرانجام نرسید ؛ دومین مقطع ، ملی شدن صنعت نفت بود که آن هم به اهداف عالیه خود دست نیافت اما مقطع سوم که انقلاب اسلامی بود ؛ به رهبری معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی رحمه الله علیه رخ داد و به علت تجربه ای که ملت و رهبر و بصیرتی که مردم و خواص و بزرگان کشور داشتند این انقلاب به سرانجام رسید.
* امریکا در همه جنایت ها در کشورهای اسلامی نقش عمده داشته است
امام جمعه موقت میبد سالروز حمله ددمنشانه و بمباران اتمی هیروشیمای ژاپن از سوی امریکا و روز حقوق بشر اسلامی را گرامی داشت و افزود : امریکا که امروز داعیه دار حقوق بشر است تقریبا در همه جنایت های که در کشورهای اسلامی رخ داده است نقش و سهم مهمی تا به حال ایفا کرده است .
وی تصریح کرد : امروز در یمن ، افغانستان ، حمله به مردم عراق و سوریه به بهانه مبارزه با ترویست و مقابله با محور مقاومت ، حقوق بشر را پایمال می کند و با داعیه دروغین حقوق بشر بر ملت های مسلمان می تازد .
گرامی داشت روز خبرنگار
حجت الاسلام اعرافی هفدهم مراد سالروز شهادت دیپلمات های ایران اسلامی  در سال 77 در افغانستان و شهادت شهید صارمی  خبرنگار انقلابی و نمونه را هم گرامی داشت .
خطیب جمعه میبد نوزدهم مرداد سالروز رحلت جانگداز مرحوم آیت الله العظمی حائری میبدی موسس حوزه عملیه قم و استاد امام رحمه الله علیه را هم گرامی داشت .

تبلیغات

Template Design:Dima Group