يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حسنی:
امام‌جمعه موقت میبد گفت: از شاخصه‌های حاکمیت ولایت‌فقیه در جامعه، عزت، سربلندی و شکست‌ناپذیری جامعه در برابر دشمنان قدرتمند است.

به گزارش میبد آدینه به نقل از میبدما، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا حسنی در تجمع بزرگ سردار دل‌ها که در مصلا بزرگ آیت‌الله اعرافی برگزار شد، با اشاره به عواملی که برای عزت و سربلندی فرد یا جامعه نیاز است، اظهار داشت: در احادیث و روایات، علت‌های فراوانی برای شکست‌ناپذیری و سربلندی یک جامعه تعریف‌شده است که به چند مورد آن اشاره می‌کنم.

وی با اشاره به این موضوع که یکی از علل سربلندی و عزت در یک جامعه طاعت و بندگی خداوند است، افزود: از دیگر علل شکست‌ناپذیری یک جامعه تقوا و خداترسی مردم است که هر چه در همه شئون جامعه و ابعادش تقوای خدا بیشتر باشد، آن جامعه و یا آن فرد دارای عزت بیشتری است.

امام‌جمعه موقت میبد بیان داشت: از دیگر راه‌های رسیدن به این جایگاه در یک جامعه، تمسک مردم به قرآن و اسلام است که رهبر انقلاب شاید بارها در دیدارهای خود با قاریان و حافظان، یکی از علل ضعف و درماندگی جوامع اسلامی را دوری از اسلام و قرآن بیان کرده است.

 سردار سلیمانی در اثر تقوای الهی عزیز شد

وی با اشاره به عزت و سربلندی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بین مردم جهان، گفت: در بیانات دیروز رهبر انقلاب نیز شنیدیم که از تقوا و دین‌داری این فرمانده دل‌ها این‌گونه یادکردند که سردار سلیمانی برعکس بسیاری، اهل رعایت مسائل شرعی در جنگ نیز بود و حلال و حرام خدا را حتی در اوج درگیری‌های سخت نظامی رعایت می‌کرد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم جامعه عزیز و سربلند باشد و در این مسیر به‌پیش رود، راهش این است که ولایتمداری در جامعه تقویت شود، همان‌طور که دور شدن از همین محور بسیار مهم در صدر اسلام نیز باعث انحرافات و مسائل بسیاری برای جوامع اسلامی شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسنی با اشاره به گریه‌های حضرت زهرا (س) بعد از رحلت پدر بزرگوارش برای جامعه اسلامی و مصائبی که به خاطر دوری از ولایت امیرالمؤمنین (ع) بر سر مردم می‌آید، گفت: آن‌ها که زمان پیش از انقلاب را درک کرده‌اند و یا در مورد آن مطالعه داشته‌اند می‌دانند که تفاوت جامعه ولائی با جامعه‌ای که حاکمیت آن در دست ولی خدا نیست، چه هست و این موضوع امروز بیش‌ازپیش خود را نشان داده است.

 نتیجه پشتیبانی از ولایت فقیه، سربلندی و شکست ناپذیری کشور است

وی با اشاره به ذلت پادشاهان دوره طاغوت که حتی اجازه تغییر یک نخست‌وزیر را بدون اجازه اربابان خود نداشتند، بیان داشت: امروز به‌جایی رسیده‌ایم که با همه تحریم‌ها، دشمنی‌ها و سختی‌ها در اقدامی بی‌نظیر بعد از جنگ جهانی، با بارانی از موشک‌های تولید خودمان پایگاه مهم آمریکا در عراق را در هم می‌کوبیم و سپاه قدرتمند ما با شجاعت اعلام می‌کند که اگر در برابر این حرکت، بازهم اشتباهی از جانب آمریکا رخ دهد، بقیه پایگاه‌هایش در منطقه را نابود می‌کنیم، درحالی‌که حتی روسیه نیز که ابرقدرت شرق بود هیچ‌گاه جرئت حمله‌ای مستقیم به منافع آمریکا را نداشته است.

وی گفت: دیدیم که بعد از در هم کوبیدن عین الاسد، ترامپ از سر بیچارگی سخنرانی خود را لغو کرد اما رهبر شجاع ایران در ساعتی معین و در مکانی مشخص که برای اولین بار نیز به‌صورت زنده از تلویزیون پخش می‌شد برای مردم سخنرانی کرد و این حرکت را فقط یک سیلی به آمریکا توصیف و انتقام را بحثی جدا عنوان کردند.

سخنران این مراسم تأکید کرد: این جمله‌ی امام خمینی (ره) که می‌فرمایند؛ پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد، در این موقعیت بسیار حساس به‌خوبی خود را به منصه ظهور رساند و نشان داد حاکمیت ولی‌فقیه بر یک کشور چقدر می‌تواند موجب عزت و سربلندی شود.

 ولایتمداری شاخصه اصلی سردار سلیمانی بود

وی با اشاره به خصوصیت بارز شهید سلیمانی که انقلابی‌گری و ولایتمداری بود، گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی در سخنانی که فیلم آن نیز در فضای مجازی منتشرشده، چندین بار قسم جلاله می‌خورد که اگر دنبال عاقبت‌به‌خیری هستیم باید ارتباط خود را با ولایت‌فقیه مستحکم کنیم و او نشان داد که این رابطه قلبی و دلی با ولی‌فقیه می‌تواند چقدر در این امر مؤثر باشد.

وی با اشاره به بیانات رهبری در مورد زنده‌بودن انقلاب در جامعه ایران گفت: اینکه شهادت ایشان موج بزرگی نه‌تنها در کشور و منطقه بلکه در جهان ایجاد کرد نشان از ولایتمداری محض این سردار دل‌ها داشت که دشمن نیز روی ضربه زدن به این محور مهم تمام تلاش خود را به کار بسته است و ما نیز باید مواظب باشیم.

امام‌جمعه موقت میبد با بیان این موضوع که باید مواظب غرب‌زده‌های بزدل و ترسو باشیم تا به ولایتمداری در جامعه ما ضربه نزنند، افزود: بر تن کردن لباس جهاد و دور شدن از آسایش و رفاه و تن‌پروری، به جامعه و فرد عزت و سربلندی می‌دهد، همان‌طور که سردار قاسم سلیمانی بعد از ۸ سال جهاد در دوران دفاع مقدس، جهاد را در محورهای دیگر و به‌خصوص در سپاه قدس ادامه داد و در انتها نتیجه و ثمره این جهادگری را به دست آورد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا حسنی گفت: اگر این ولایتمداری و به‌خصوص بصیرت در ارکان جامعه صدر اسلام نیز بود، جوامع اسلامی نیز به این حد از تفرقه و انحراف نمی‌رسیدند و می توانستند از ثمره بزرگ آن که عزت، سربلندی و شکست ناپذیری می باشد، بهره ها ببرند.

تبلیغات

Template Design:Dima Group