يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ

آیت‌الله اعرافی:
امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نخستین جمعه سال ۱۴۰۰، در بحث انتخابات پیش رو گفتند: حضور بالای ۷۰ درصدی در انتخابات اقتدار شما ملت ایران را حفظ می‌کند.

به گزارش میبد آدینه، آیت‌الله اعرافی تصریح کردند: عظمت نیروهای نظامی و انتظامی و پیشرفت‌های علمی و فنی ایران اسلامی همه به نحوی به انتخابات باشکوه گره‌خورده است.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند: البته انتخاب افراد سالم و توانمند می‌توانند گره‌ها را باز کند.

کج‌فهم‌ها در برابر ایران منطقی فهم واضح ندارند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به غفلت نکردن در مسائل بین‌المللی به‌ویژه بحث برجام گفتند: مع الاسف همچنان فرمول بسیار واضح که هر آدم عاقلی آن را درک می‌کند؛ سیاستمداران آمریکایی و اروپایی یا درک نمی‌کنند یا خودشان را به نفهمی می‌زنند.

آیت‌الله اعرافی تصریح کردند: برجام قراردادی است که منعقدشده است و طرف قرارداد از آن خارج‌شده است و عده‌ای که باقی ماندند به تعهدات خود عمل نکردند.

امام‌جمعه میبد گفتند: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها باید در اقدام و عمل کاری از خود نشان دهند و ایران هم پای‌کار است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کردند: اما مع الاسف این یاوه‌سراها و کج‌فهم‌ها و آدم‌های پیمان‌شکن، در برابر ایران منطقی و عقلانی فهم واضح را ندارند.

ایشان خاطرنشان کردند: درحالی‌که با آن آقای قاتل که آدم را در یک سفارت‌خانه می‌کشد و هزاران زندانی بی‌گناه در کشورش دارد و چند سال است که بمب بر سر مردم یمن می‌ریزد؛ حداکثر به پخش گزارشی بسنده می‌کند.

آیت‌الله اعرافی گفتند: ما باید بدانیم که روی پای خود بایستیم و مقاوم باشیم و با روح مجاهدت، حکمت و انقلابی عمل کنیم؛ خدا هم با ما خواهد بود و شر اشرار از کوتاه خواهد شد.

هر چیزی که برای دختر و پسر ما آسایش بیاورد تلاش خواهم کرد

امام‌جمعه میبد با تأکید بر رعایت ارزش‌های اخلاقی و جلوگیری از هنجارشکنی‌ها گفتند: اولین کسی هستم که برای ورزش، صنعت، نشاط جامعه و هر چیزی که برای دختر و پسر ما نشاط و آسایش بیاورد تلاش خواهم کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه زیر پا گذاشتن ارزش‌های الهی قابل‌تحمل نیست افزودند: هنجارهای جامعه باید توسط خود شما مردم و مسئولین و ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر حفظ شود و جایی هم که لازم است برخورد قاطع صورت گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هفته سربازان گمنام در وزارت اطلاعات را تبریک گفتند و افزودند: گاهی خدمات سربازان گمنام قابل گزارش نیست درحالی‌که پشتوانه امنیت مردم است.

مناسبت‌ها

آیت‌الله اعرافی در ادامه میلاد باسعادت حضرت ولی‌عصر (ع) و سال جدید و همچنین روز بسیار بزرگ جمهوری اسلامی و تابش انوار حکومت اسلامی را به نمازگزاران تبریک گفتند.

خداوند به جوان زاهد و عابد مباهات می‌کند

امام‌جمعه میبد با تبریک میلاد باسعادت حضرت علی‌اکبر و روز جوان به جوانان به فرصت جوانی و وظایفی که مسئولین در قبال جوان دارند را یادآور شدند و گفتند: در نگاه روایات و احادیث ما به جوانی بها داده‌شده است به‌طوری‌که از پیامبر خدا نقل‌شده است که "خدا در برابر ملائکه به جوان زاهد و عابد که برای خدا از شهوت خود چشم می‌پوشد مباهات می‌کند.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه جوانی سرمایه بزرگ و منبع انرژی و سکوی پرش برای پایه‌ریزی شخصیت متعالی است افزودند: البته این سرمایه بزرگ در معرض آسیب‌های جدی است که خانواده و جوان باید به آن توجه کند.

خطیب جمعه میبد تصریح کردند: بزرگ‌ترها و مسئولان بدانند؛ جوان شخصیت و کرامت می‌خواهد و باید جوان را بزرگ دانست و به او مسئولیت داد و آن‌ها را به مشارکت گرفت و زمینه‌های رشد و ترقی را برای او فراهم آورد.

امام‌جمعه میبد با اشاره به اینکه تعامل با نوجوان و جوان آسان نیست و عقل، حکمت و تدبیر می‌طلبد گفتند: آنگاه ما از جوان شخصیت بزرگی را می‌توانیم توقع کنیم که امروز شخصیت او را درست معماری کنیم، بشناسیم و دنیای او را درک کنیم و به او در خانه و مدرسه و جامعه حق اظهارنظر دهیم و اگر این رویکرد شخصیتی و بهره‌گیری از فرصت ناب کم‌نظیر پیدا شد؛ زمینه برای پیدایش آدم‌های بزرگ هم فراهم می‌شود.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه آدم‌های بزرگ، مربیان بزرگ و خوبی داشتند گفتند: ادارات و مسئولان و دستگاه‌های ما باید هیئت‌های مشاوره و اندیشه ورزی از جوانان خوش‌فکر تشکیل دهند و نتیجه را با صاحبان تجربه به اشتراک بگذارند تا به طرح‌های مناسبی بیانجامد.

ایشان با تأکید بر جذب جوانان نخبه در دانشگاه‌ها آموزش‌وپرورش گفتند: جوان را باید دریافت و حفظ کرد چراکه آن‌ها سازندگان آینده‌اند و خارج شدن حتی ۱ جوان نخبه از کشور خسارت برای ملت و جامعه است.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر به‌کارگیری جوان در مسائل شهر، استان و کشور خاطرنشان کردند: جوان اشتغال و ازدواج و مسکن می‌خواهد و باید بر آن برنامه‌ریزی داشت.

سال ۹۹ رشد ۲۳ درصدی ازدواج را شاهد بودیم

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اظهار رضایت از رشد ۲۳ درصدی ازدواج در سال ۹۹ علیرغم همه گرفتاری‌های اقتصادی و کرونا گفتند: در سال ۹۹ ۶۰۰۱ ازدواج در شهرستان میبد ثبت‌شده است که ناشی از کاهش تجملات در شرایط کروناست و امیدواریم این سنت در ۱۴۰۰ ادامه و این تعداد به ۱۰۰۰ ازدواج افزایش یابد.

ایشان گفتند: محرومیت جوان در سن مناسب از ازدواج آسیب‌های جدی به شخصیت او وارد می‌کند بنابراین سرمایه‌گذاری برای ازدواج به‌موقع و تأمین حداقل نیازها وظیفه خانواده و مسئولین و جامعه و خیرین و همه است.

امام‌جمعه میبد افزودند: در حوزه مسکن هم در شهرستان میبد اقداماتی صورت گرفته است که در سال جاری اگر یکی ۲ طرح مهم رقم بخورد شرایط خوبی در تسهیل ازدواج فراهم خواهد شد.

مسئولین امسال موانع را از پیش روی تولید و صنعت بردارند

آیت‌الله اعرافی در محور ۲ بیانات خود به شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی های مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ اشاره کردند و گفتند: با شناسایی و رفع موانع در شهرک صنعتی ۲ و رفع گرفتاری‌ها که جلوی پای سرمایه‌گذاران است؛ امیدواریم امسال مسئولین با جلسات منظم به رفع موانع تولید اهتمام ویژه داشته باشند.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه باید بانک‌ها تسهیلات مناسب را به تولید گران واقعی بدهند ۹ به کسانی که اختلاس می‌کنند و به نتیجه تولید نمی‌رسد تصریح کردند: در بودجه ۱۴۰۰ تسهیلات مناسبی در بخش تولید و صنعت و کشاورزی پیش‌بینی‌شده است که برای جذب آن‌ها باید تلاش کرد.

خطیب جمعه میبد بر گسترش تعاونی‌ها تأکید کردند و گفتند: باید عدالت اجتماعی و اقتصادی رواج پیدا کند و به حداقل نیازها در جامعه پاسخ داده شود.

تبلیغات

Template Design:Dima Group